برچسب(LABEL)چيست؟
امروزه در دنياي بستهبندي زندگي ميكنيم. زندگي ما پيش از آنچه فكر ميكنيم، عملاً به جعبهها، شيشهها و پوششهاي مختلف وابسته است. تمام اشيا و وسايل اطراف ما، به نوعي با بسته محصور شدهاند. خودرو زير پوشش خود، مواد غذايي مصرفي در قوطي، پاكت و شيشه يا جعبه و تمام وسايلي كه هر روز مورد استفاده ما قرار ميگيرند از صابوني كه براي شستوشوي دست و صورت مورد استفاده قرارميگيرد تا خمير دندان، پوشاك، همه و همه را به صورت بستهبندي شده ميبينيم، لمس ميكنيم، حمل ميكنيم و مصرف ميكنيم.
منظور از بسته، فقط پوشش جعبهاي نيست بلكه هر چيزي است كه كالا در آن قرار ميگيرد. به بياني ديگر، بسته، شكل ظاهري كالاست.
تحول در بستهبندي به جايي رسيده است كه اگر بستهاي تا قبل از اين فقط به عنوان حافظ و نگهدارنده جنس و كالا و همچنين به منظور تسريع و تسهيل در انبارش كالا جاي خود را باز كرده بود، امروزه جلب كننده نظرهاست و باعث شده گروهي از توليد كنندگان كالاي خود را در پوشش و يا ظرفي عرضه كنند كه مصرف كننده بعد از مصرف كالا، بتواند از آن در مواردي ديگر استفاده كند. اصطلاحاً به اين نوع بستهبنديها «بستهبندي با ارزش اضافه» گفته ميشود. براي جلب توجه جوانان نيز بستههايي طراحي ميشوند كه مناسب با روحيات آنها بوده و توجه آنها را جلب كند.
دستهاي ديگر از كالاها، در بستهبندي زيبا فقط به عنوان هديه آماده ميشوند و به اين ترتيب، خريدار بدون زحمت اضافي، بستهبندي هديهاي را خريداري كرده و آن را به شخص مورد نظر ميدهد. همچنين، بستههاي ابتكاري وجود دارد كه براحتي باز و بسته شده و يا در قفسه يخچال و طاقچه جاي ميگيرند. استفاده از اين نوع بستهها صرفاً به دليل زيبايي آنهاست.
[ بازدید : 48 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما : ]